3 Nisan 2012 Salı

okul öncesi eğitim kurumu seçerken nelere dikkat edilmeli?

5. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarını Seçerken Nelere Dikkat Etmeli?
Okul öncesi eğitim kurumu tek yada iki katlı bahçe içinde müstakil bir binada hizmet vermelidir. Bina iyi ısınmalı aydınlık ve ferah olmalıdır. 

Oyun odaları düz ve geniş bir alan olmalı ve halı kaplanmalıdır. 

Sınıf içinde temel köşeler olmalıdır. (Evcilik, kitap, sanat, blok vb.) 

Materyaller çocukların ulaşabilecekleri yükseklikte olmalıdır. 

Tuvaletler sınıflara yakın olmalı ve çocuk sayısına göre olmalıdır. 

Binanın yerleri kolay temizlenebilen bir malzeme ile kaplı olmalıdır. 

Bahçede oyuncaklar ve top oyunları için düz alanlar olmalıdır.

Öğretmenler okul öncesi eğitim alanında eğitim görmüş, sağlıklı, hoşgörülü, mesleğini seven, hareketli, sabırlı, güler yüzlü, çocuktaki en ufak gelişmeyi görebilen, yeniliklere açık kişiler olmalıdır. 

Her okul öncesi eğitim kurumunun bir eğitim programı olmalıdır. Programlar hazırlanırken çocukların yaşları, gelişim özellikleri ve bireysel farklılıkları göz önüne alınmalıdır. Programların uygulanmasında "yaşayarak öğrenme" ilkesine göre hareket edilmelidir. 

Okul öncesi eğitim kurumunda çocukların konuşma, oyun, resim, müzik, kil, kum, su gibi her türlü geliştirici alışkanlıkları kazanabilmelerine özen gösterilmeli; onların ilkokulda karşılaşacakları görevlere hazır olmalarını sağlayacak ön alıştırmalara yer vermelidir. http://www.benimyuvam.com/yazilar.asp?id=5&y=169 alıntıdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder